MAJIV

A LEGTUTIBB DOLGOK ITT VANNAK!!!

Scuderia Ferrari 

2007 

2007-ben Räikkönen a Ferrarihoz szerződött. Ausztráliában, első futamán, rögtön sikerült megszereznie az első rajtkockát, majd a versenyen megfutotta a leggyorsabb kört, és végül a dobogó legfelső fokára is ő állhatott fel, megelőzve a McLaren két versenyzőjét. Nigel Mansell 1989-es ferraris debütálása óta Räikkönennek sikerült először, hogy győzelemmel mutatkozzon be a Scuderiánál.

A második futamra, a Maláj Nagydíjra kiegyenlítődtek az erőviszonyok a Ferrari és legnagyobb riválisa, a McLaren között. Räikkönen a harmadikról a negyedik helyre esett vissza, majd Massa kicsúszása után 3. lett.

Brit Nagydíj dobogójának tetején

Bahreinben ismét harmadiknak futott be Hamilton mögött, ám ezúttal csapattársa nyert. Ekkor hármas holtverseny alakult ki a világbajnokságban Räikkönen, Alonso és Hamilton között. Barcelonában a felfüggesztés meghibásodása miatt kiesett, csapattársa ezt a futamot is megnyerte. Monacóban, az időmérőn nekiment a szalagkorlátnak és eltört a Ferrari első felfüggesztése. Az irányíthatatlan Ferrarival szinte pontosan leutánozta Michael Schumacher egy évvel azelőtti, nagy vihart kavart, "leparkolását". Nehezen begurult a boxba, de autóját már nem lehetett rendbehozni az időmérő további részére. Mért idő nélkül a 15. helyről rajtolt, és végül körhátrányban az utolsó pontszerző helyen futott be, nyolcadikként. A kaotikus Kanadai Nagydíjon Hamilton a verseny elejétől a végéig vezetett, Räikkönen végül csak az ötödik lett. A következő futamIndianapolisban zajlott. A világbajnokság állásának megfelelő sorrend alakult ki a rajtrácson: Hamilton-Alonso-Massa-Räikkönen, majd ugyan ebben a sorrendben is futottak be. A két McLaren még mindig fölényben volt, de előnyük Indianapolisban már "csak" 10 másodperc volt a Ferrarikal szemben. Mire kritikusai leírták volna a finn versenyzőt, Franciaországban futamot, majd Silverstone-ban is nyert, ezzel újra világbajnoki esélyesként emlegették. A kaotikus Európai Nagydíjon, ahol kétszer is heves esőzés lassította a versenyt, Kimi motorhiba miatt feladni kényszerült a futamot. Magyarországon Räikkönen a második lett Hamilton mögött, míg Massa nem szerzett pontot. A Török Nagydíjon a Ferrari második kettős győzelmét aratta az évben, ezúttal Massa-Räikkönen sorrendben. Alonso 20 másodperces hátránnyal harmadik lett. Massa ismét egy ponttal Räikkönen elé került a pontversenyben. Az Olasz Nagydíjon a McLarenek 20 másodpercet vertek a harmadik helyen célba érő ferraris Räikkönenre, a Scuderia hazai pályájának számító Monzában. Massa kiesett és elvesztette érdemi esélyét arra, hogy világbajnok legyen az évben.

Belga Nagydíjat Räikkönen sorozatban harmadszor megnyerte, életben tartva ezzel esélyét a világbajnoki címre. Mögötte csapattársa futott be másodiknak. Az FIA, bár először nem büntette meg a McLarent, a Ferrari fellebbezése után kizárta a wokingi csapatot a konstruktőr-világbajnokságból. A versenyzőket nem büntették meg. A Japán Nagydíjnakotthont adó Fudzsiban esős időben zajlott a verseny. A Safety Car mögött indult el és haladt a mezőny 19 körig. A Ferrarik nem kapták meg időben a versenybírók azon döntését, miszerint kötelező az extrém esőgumik használata a futamon, így intermediate gumikon hajtottak pályára. Ezeket azonban le kellett cserélniük, így a mezőny végére estek vissza. Alonso a futamon egy vízátfolyáson megcsúszva falnak ütközött. Hamilton végig uralta az esős versenyt és nyert. Kovalainen második, Räikkönen a harmadik lett. A Japán Nagydíj után Hamilton 107 ponttal az élen állt, utána következett Alonso 95 ponttal, majd Räikkönen 90-nel, míg Massa 80 ponttal a negyedik volt. Hamilton vezetett a Kínai Nagydíjon, amikor elhasználódott hátsó kerekei miatt lelassult, Räikkönen elment mellette. Ezután a boxba hajtott, de a boxutca bejáratánál kicsúszott és a kavicságyban ragadt. Räikkönen nyert, Alonso pedig második lett: a spanyol versenyző 4 pontra megközelítette Hamiltont, míg Räikkönen hátránya hét pontra csökkent.

Kimi a Brazil Nagydíjon világbajnoki címét ünnepli

Brazil Nagydíj Massa hazai versenye volt, de a brazil a világbajnoki címre már esélytelen volt, így már a verseny előtt is azt nyilatkozta, kész átadni esetleges első helyét csapattársának, és egyáltalán bármiben segíteni őt, ha ezen múlna a viágbajnokság sorsa.
A Massa-Hamilton-Räikkönen-Alonso rajtfelálásban a Ferrarik voltak a tisztább íven, és mialatt Massa Hamilton elé hajtva kicsit visszafogta az angol versenyzőt, Räikkönen feljött a második helyre, csapattársa mögé. Rögtön utána Alonso is elment Hamilton mellett, ezzel feljött a harmadik helyre. Hamilton hamar megpróbálta visszaelőzni csapattársát, ám a pálya poros ívéről kicsúszott, és visszaesett a nyolcadik helyre. A 3. Alonsónak esélye sem volt megelőzni a Ferrarikat, így ő biztosan lecsúszott a világbajnoki címről. Hamilton a hetedik körben hirtelen lelassult, az egész mezőny elment mellette, és amikor az autó újra erőre kapott, a 18. helyen állt. A Ferrari takitikájával és Massa lelassulásával Raikkönen második boxkiállása után az első helyre jött vissza. A finn végül megnyerte a versenyt, csapattársa a második, Alonso a harmadik, Hamilton a hetedik helyen végzett: így Räikkönen 110 ponttal, vetélytársait 1 ponttal megelőzve megnyerte a 2007. évi Formula-1-es világbajnokságot. Hamilton és Alonso 109-109 ponttal mögötte végeztek: Hamilton jobb helyezései miatt második, Alonso harmadik lett.


Olyan boldog vagyok, hogy szinte fáj. Olyan ez, mintha egy álom vált volna valóra. Erre vágytam gyerekkorom óta… Mindig mondtam, hogy a karrierem célja az, hogy világbajnok legyek. Többször is nagyon közel kerültem ehhez, és végül minden jól alakult… Csodálatos verseny volt, azt hiszem, még soha nem éltem át ennyi érzést versenyautóban. Minden tökéletes volt. Olyan ez, mint egy születésnapi ajándék a mennyből![2]
 
2008
Kimi Räikkönen a malajziai győzelmét ünnepli

A 2008-as idényre rányomta bélyegét, hogy Räikkönen számára nem kedvezett a 2008-as technikai szabály, mely szerint a versenyzők nem használhattak kipörgésgátlót. Az évad során folyamatos problémákkal küzdött, mivel nem tudta a gumijait üzemi hőmérsékletre melegíteni rövid távon ezért az időmérőkön rosszul szerepelt. Az évad során ő szerezte a legtöbb leggyorsabb kört, de nem tudott teljes versenytávon gyors lenni, és ez meglátszott a gyűjtött pontok számán is. A szezonnyitón, többször kicsúszott, nem sokkal a vége előtt fel is adta a versenyt műszaki probléma miatt, de Barrichello kizárásával mégis kapott 1 pontot, mivel teljesítette a versenytáv 90%-át. AMaláj Nagydíjat megnyerte, és az összetettben feljött a 2. helyre. A Bahreini Nagydíjon elért második helyével átvette a vezetést a versenyzők között, miután a világbajnokságot addig vezető Lewis Hamilton nem szerzett pontot. A Spanyol Nagydíjon Formula–1-es mesterhármast ért el: övé lett a pole pozíció, a győzelem és a verseny leggyorsabb köre is. Csapattársa, Massa második helyével aFerrari kettős győzelmet ünnepelhetett.

Török Nagydíj edzései rosszabbul sikerültek, az időmérő edzésen csak a 4. helyet szerezte meg. A rajtnál koccant az előtte beragadó Heikki Kovalainennel, így sérült első szárnnyal versenyezte végig a távot. Kezdeti hártányát ledolgozta Alonsóval, majd Kubicával szemben is, de a merész boxtaktikával versenyző Hamiltont már nem tudta megelőzni. Massa magabiztosan nyerte a futamot, Räikkönen a 3. lett.
Monacói Nagydíj időmérő edzésén a második helyet szerezte meg, de az esős versenyen végül csak a 9. lett. A rajtnál Hamilton, majd később Kubica is megelőzte. Kubicát boxkiállása után vissza akarta előzni, de a célegyenes végén kicsúszott és letörte az első légterelőjét. Még így is lett volna esélye pontot szerezni, de nem sokkal a verseny vége előtt egy fékezésnél elvesztette uralmát az autója fölött és az előtte haladó Adrian Sutilba rohant. Újabb kényszerű boxkiállása után csak a 9. helyen intették le. Mivel nem szerzett pontot, Hamilton átvette tőle a vezetést a világbajnokságban.

A Spanyol Nagydíjon

Kanadai Nagydíjon a harmadik helyről rajtolhatott, de az első, a Safety Car bentléte miatt kaotikus boxkiálláskor Hamilton hátulról belerohant és mindketten kiestek. A hibájáért Hamilton tízhelyes rajtbüntetést kapott a Francia Nagydíjra.
Magny Cours-ban hagyományosan jól szerepelnek a Ferrarik, és ez 2008-ban sem volt másként. Massával magabiztosan szerezték meg az első két rajthelyet. Az első helyről indulva magabiztosan vezette a futamot, amikor jobb oldali kipufogócsöve előbb meglazult, majd leszakadt az autójáról, karosszéria-elemeket magával rántva. Massa könnyedén megelőzte, de a harmadik helyen haladó Jarno Trulli már túlságosan le volt maradva ahhoz, hogy befogja. A második helyéért járó nyolc ponttal a világbajnokság harmadik helyére zárkózott föl, Kubica mögé, akit Massa váltott az élen.[3]
Brit Nagydíjon a 3. rajthelyet szerezte meg. A rajtnál megőrizte a 3. helyet, de pár körrel később Kovalainen megpördült, így Kimi feljött a második helyre. A boxkiállások idején egyszerre érkezett a boxutcába Hamiltonnal. A brit kapott új gumikat, Räikkönen autóján azonban nem cseréltek kereket. Ez rossz döntés volt, mert pár perc múlva esni kezdett, és a kopott gumikon Räikkönen nem tudta a többiek tempóját autózni. A Ferrari ekkor újabb rossz döntést hozott, mert Räikkonent sokáig nem hívták be a boxba, így viszont csak szenvedett. Végül, amikor behívták, már akkora hátránya volt, hogy csak a negyedik helyen futott be.

A Szingapúri Nagydíjon

Német Nagydíjon csak a 6. helyre kvalifikálta magát, és ugyanitt ért célba.
Magyar Nagydíjon újra csak a 6. rajthelyet szerezte meg, de a versenyen feljött a 3. helyre, és mivel Massa motorhiba miatt kiesett az első helyről, megelőzte őt a világbajnokságban.
Európai Nagydíjon az időmérő edzésen a negyedik helyet szerezte meg. Ennek ellenére a rajtnál megelőzte Heikki Kovalainen, és ezután már nem szólhatott bele a dobogóért folytatott küzdelembe. A hatodik helyen haladt, mikor a második boxkiállást követően túl hamar indult el, ezáltal magával rántotta a tankolóembert, aki csonttörést szenvedett. A versenybe visszatérve, két körrel később motorhiba miatt fel kellett adnia a futamot.
Belga Nagydíj időmérőjén csak a negyedik helyen végzett. A rajtnál rögtön megelőzte csapattársát, Felipe MassátHeikki Kovalainen pedig még inkább visszaesett, így Räikkönen az első kör után a második helyen haladt Hamilton mögött. A második körben, a célegyenes utáni visszafordítóban Hamilton megpördült, így Räikkönen elment mellette. Innentől kezdve folyamatosan az élen haladt. Az utolsó 2 körben elkezdett esni az eső, így Hamilton utolérte, és a célegyenes végén megelőzte (később emiatt az eset miatt Hamiltont megbüntették). Räikkönen ezután még próbálta visszaelőzni Hamiltont, de a kör vége felé kicsúszott, és kiesett, mert összetörte az autóját.

Räikkönen Kínában

Az Olasz Nagydíj eső miatt kaotikus időmérő edzésén csak a 14. helyet szerezte meg, csapattársa a 6., míg Hamilton a 15. lett. A verseny egészén nem találta a tempót a vizes talajon. 9. lett, míg Hamilton 7. és Massa 6., Vettel pedig rajt-cél győzelmet aratott. Az összetettben a 4. helyre szorult vissza, Robert Kubica mögé.
Szingapúri Nagydíjon,a sportág első éjszakai versenyén a 3. helyről indulhatott. A futam első részében nem tudta tartani a lépést az élen haladókkal. A Piquet balesete miatti biztonsági autós időszakban közvetlenül csapattársa mögött jött ki tankolni, aki a jelzőrendszer hibájából túl korán indult el és kitépte az üzemanyagtöltő tömlőt. A 14. helyről az ötödik helyre zárkózott fel ezután, de Timo Glock üldözése közben a 10-es kanyarban a falnak ütközött. 15.-ként, 4 kör hátrányban rangsorolták. Világbajnoki címének megvédése ekkor végleg lehetetlenné vált. A Japán Nagydíj időmérő edzésén hosszú idő után újra megelőzte csapattársát és a 2. helyre kvalifikálta magát. A versenyen jobban rajtolt, mint az élről induló Hamilton, aki az első kanyarban későn fékezett, ezáltal mindketten kicsúsztak. A harmadik helyen haladt, de sem a versenyt megnyerő Alonsót, sem a világbajnokságban közvetlenül előtte álló Kubicát nem tudta megelőzni, így csak a dobogó legalsó fokára állhatott föl. Kínában és Brazíliában is egyaránt a harmadik helyen végzett, így a 2008-as évet a 3. helyen zárta,[4] azonos pontszámmal, de több győzelemmel, mint Robert Kubica.

2009

A Spanyol Nagydíjon

2009-ben számos szabályt gyökeresen megváltoztattak a sportágban (slick gumik visszahozatala, szélesebb első, keskenyebb, magasabb hátsó szárny, szezon közbeni teszttilalom, 18000-es fordulatszám korlátozás, engedélyezett KERS). Számos nagycsapat, köztük a Ferrari, a McLaren, a BMW, nem tudott jól alkalmazkodni az új szabályokhoz.

A 2009-es Ferrarit, az F60-ast január közepe óta tesztelték, a évközbeni teszttilalom miatt. Räikkönen új versenymérnököt kapott, Andrea Stella személyében.

Ausztráliában a 9. helyről indult, 15 körrel a verseny vége előtt a korlátnak ütközött. A versenyt folytatni tudta, de 3 körrel a leintés előtt kiállt a boxba. Bár Malajziában megnyerte a második szabadedzést, de az időmérőn csak 9. lett. Vettel és Barrichello büntetése miatt vasárnap a 7. pozícióból rajtolt. A csapat túl korán hívta ki a finnt extrém esőgumikért, ezért jelentősen hátracsúszott a mezőnyben. Végül a 14. lett. Az esős Kínai Nagydíjon a 8. helyről indulva a tizedik lett, miközben csapattársa a 3. helyről állt ki műszaki hiba miatt.Bahreinben megszerezte saját maga és a Ferrari első pontjait, 6. lett. Barcelonában már az új duplafedeles diffúzorral indult a csapat. Ennek ellenére a 16. helyről indult, majd a futamon a hidraulika meghibásodása miatt kiesett. Monacóban, az addig legjobban sikerült 2009-es időmérő edzésén második lett, 25 ezredmásodperccel Button mögött. A rajtnál Barrichello megelőzte, így a harmadik helyre esett vissza. Pozícióját a futam végéig megőrizte és Ferrari első dobogós helyezését szerezte. Törökországban 6. lett az időmérőn, de az első szárnya megsérült az első körben. Csak a kilencedikként zárt, pont nélkül, csapattársa, aki mögüle rajtolt, 6. lett.

A Nürburgingen

Silverstone-ban a 9. helyről jó rajtja után az 5. helyre jött fel. Boxkiállásai után a 8. helyre esett vissza és ebben a pozícióban is fejezte be a versenyt. A Német Nagydíjon a 9. helyre kvalifikálta magát, majd a verseny 34. körében műszaki probléma miatt kénytelen volt kiállni.

A Magyar Nagydíj után a Ferrari már nem fejlesztette tovább az F60-ast, ennek ellenére a finn 4 egymást követő versenyen is dobogós lett. A Hungaroringen a 7. helyről indulva, lendületes rajttal sikerült a 4. helyre előre lépnie. Räikkönen számára az első boxkiállás hozta meg a versenyen elért 2. helyet, mivel Fernando Alonso egy elrontott boxkiállást követően kiszállt a versenyből ésMark Webbert is a Red Bull csapat által elrontott boxkiállással sikerült megelőznie. Az Európai Nagydíjon ismét dobogóra tudta magát küzdeni. Miután az időmérőn a 7. helyre kvalifikálta a kocsit, a futamon a 3. helyre küzdötte fel magát Rubens Barrichello ésLewis Hamilton előtt. Belgiumban az előző évekhez hasonlóan ismét jól szerepelt, a 6. helyről indulhatott, és parádés rajtjának köszönhetően felzárkózott a 2. helyre, közvetlen Giancarlo Fisichella mögé. Az olaszt a Safety Car után a KERS segítségével megelőzte, és innentől (boxkiállásokat kivéve) végig vezetve megnyerte, immár negyedszer a belga versenyt. A 2008-as Spanyol Nagydíj után állhatott ismét a dobogó legfelső fokára.

Monzában tovább folytatta jó formáját: a harmadik helyről indulva és ebben a pozícióban végezve ismét dobogóra állhatott, sorozatban negyedik alkalommal.

Szingapúrban megszakadt sorozata: csak a 10. helyen végzett a 12. helyről indulva, pont nélkül.

Monzában harmadik lett

Japánban ismét közel került a dobogóhoz, 4. lett. A verseny elején a kemény gumikon indulva nem tudott előrébb lépni az 5. helyről, később a lágyabb keverékűekkel megközelítette Heidfeldet, majd boxkiállásánál megelőzte. A futam végén a biztonsági autós szakasz után Hamilton mögött haladt (akinek problémái voltak a KERS-szel), de megelőzni nem tudta autójának kevés tapadása miatt.

Interlagosban az 5. helyről indult, az első kör elején már a második Mark Webbert próbálta előzni, amikor az ausztrál elévágott, így az első vezetőszárnya megsérült. A boxutcába hajtott, ahol Kovalainen a tankolása után leszakította a tankolócsövet, amelyből az üzemanyag a mögötte haladó Räikkönen autójára került, rövid tüzet okozva (az esetben senki sem sérült meg). Végül a hatodik helyen ért célba.

Utolsó ferraris versenyén, Szingapúrhoz hasonlóan ismét csak a mezőny második feléből indult, a 11. helyről. Az egykiállásos taktikát választva sem sikerült előrébb jutnia, 12. lett.

48 ponttal a 6. helyen végzett az egyéni bajnokságban, Lewis Hamilton mögött 1 ponttal.

A szezon végén a Ferrari bejelentette, hogy Räikkönen elhagyja a csapatot, mivel 2010-től Fernando Alonso kerül helyére. Esélyes volt McLaren ülésére is Hamilton mellé, de végül aRali-világbajnokságban való részvétel mellett döntött. 2009. november 17-én menedzsere bejelentette, hogy nem fog indulni a 2010-es bajnokságban, de lehetséges, hogy 2011-ben visszatér.

Rali 

Räikkönen a 2010-es bolgár ralin

Räikkönen először 2009. januárjában vett részt raliversenyen, akkor hazájában, az Arctic ralin szerepelt. A Tommi Mäkinen Racing Abarth Grande Punto S2000-esével indult, a 13. helyen ért célba. Ezt követően rajthoz állt egy februári finn viadalon is, majd májusban egy olasz viadalon indult.

A 2009-es Finn rali keretében vett először részt a rali-világbajnokságon. A futamot július 30. és augusztus 2. között tartottak. Az N-kategóriában a harmadik, összesítésben pedig a tizenötödik helyen állt, amikor a szombati nap záró szakaszán balesetet szenvedett, és összetörte autóját. A baleset után már nem folytatta a versenyt.

2009. december 9-én jelentették be, [1] hogy 2010-ben Citroën Junior Teammel részt vesz a világbajnokság - az Új-Zéland-rali kivételével - összes futamán. A szezon során a Red Bull által szponzorált Citroën C4 WRC-t vezeti, navigátora a tapasztalt Kaj Lindström.

A szezonnyitó svéd ralit megelőzően, a tavalyi évhez hasonlóan idén is rajthoz állt az Arctic ralin. A futamon a Citroen gyári versenyzője Dani Sordo is jelen volt.

Formula–1-es eredményei 

ÉvCsapatGyőzelemPole pozícióLeggyorsabb körPontHelyezés
2001 Sauber-Petronas 0 0 0 9 10.
2002 McLaren-Mercedes 0 0 1 24 6.
2003 McLaren-Mercedes 1 2 3 91 2.
2004 McLaren-Mercedes 1 1 2 45 7.
2005 McLaren-Mercedes 7 5 10 112 2.
2006 McLaren-Mercedes 0 3 3 65 5.
2007 Scuderia Ferrari 6 3 6 110 1.
2008 Scuderia Ferrari 2 2 10 75 3.
2009 Scuderia Ferrari 1 0 0 48 6.

(A táblázat a 2009-es Formula–1 Abu Dhabi Nagydíj után frissült.)
Összesen: 18 győzelem, 16 első rajtkocka, 35 leggyorsabb kör, 579 pont.


(Táblázat értelmezése)
(Félkövérpole-pozícióból indult; dőlt: leggyorsabb kört futott)

ÉvCsapat12345678910111213141516171819HelyezésPont
2001 Sauber AUS
6
MAL
Ki
BRA
Ki
 


Weblap látogatottság számláló:

Mai: 14
Tegnapi: 5
Heti: 49
Havi: 19
Össz.: 52 674

Látogatottság növelés
Oldal: Kimi Raikonen 2
MAJIV - © 2008 - 2024 - majiv.hupont.hu

A HuPont.hu honlap ingyen regisztrálható, és sosem kell érte fizetni: Honlap Ingyen.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »